Het is nu 31 jul 2010 18:55

House of numbers

Alles wat niet in een andere categorie valt

Berichtdoor Steve » 16 jan 2010 00:31

Deze, nogal opzienbarende docu, bekroond met verschillende awards, geeft een tot nog toe nooit vertoonde andere kijk op het fenomeen HIV en de relatie tot AIDS.

Afbeelding

Wat is HIV? Wat is AIDS? Wat gebeurt er momenteel om het te genezen? Met deze vragen ging de Canadese filmmaker Brent Lueng op een reis die hem over de gehele wereld bracht, van de hoogste regionen in de gevestigde medische wereld tot de sloppenwijken van Zuid-Afrika, alwaar dood en ziekte een dagelijkse straatbeeld is.

In deze documentaire merkt hij op dat, alhoewel AIDS al meer dan 28 jaar voorpagina nieuws is, het nog steeds een onbegrepen ziekte is.

Ondanks de grootste moeite, tijd en financiële investeringen in onderzoeken is er nog steeds geen geneesmiddel in zicht.

Zelf is Lueng geboren in 1980, het begin dat deze ziekte wereldwijd bekendheid verwierf.

Hij onthult een gevestigde onderzoeksorde in totale verwarring, en gezondheidsregels die de tragische weg hebben genomen.

Zich toegang verschaffend tot een opmerkelijke reeks van de meest prominente en invloedrijke personen in het veld, waaronder de co-ontdekkers van HIV, presidentiële adviseurs, Nobel prijs laureaten, de uitvoerende directeur van UNAIDS, alsook overlevenden en activisten, zijn terughoudende aanpak toont verrassende onthullingen en schokkende tegenspraak.

Het gehele HIV/AIDS verhaal wordt herschreven en dit is de eerste film ooit die de verschillende standpunten van o.a. bovenstaande groep totaal ongecensureerd toont, in hun eigen woorden.

Het schud de vestingen waarop alle conventionele gedachtegangen en wijsheden betreffende HIV/AIDS zijn gebaseerd.

Gay websites zoeken doe je met gaylinks.nl

http://www.houseofnumbers.com/
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Steve op facebook: www.facebook.com/sleuyter
Kijk ook eens op www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor maestro » 18 jan 2010 22:08

Ja, en kanker kan ik ook door goede voeding en hygiëne voorkomen toch?
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor Kenneth » 19 jan 2010 12:21

maestro schreef:Ja, en kanker kan ik ook door goede voeding en hygiëne voorkomen toch?

Zou kanker juist niet (mede) veroorzaakt worden door alle verborgen giffen die momenteel in "acceptabele hoeveelheden" in voeding zitten?
Kenneth
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Steve » 26 jan 2010 16:51

Hmm, goed punt heb je daar, er gebeurd volgens mij meer in onze omgeving / voeding / leefwijze waar we absoluut geen benul van hebben.

Las laatst nog iets over betongas ook bekend onder de naam radon gas!!! Schijnt vooral in appartementen voor te komen en als je niet goed lucht kan je daar flink ziek van worden ... :!:

lees bv dit oud artikel erover http://www.sdnl.nl/quekel-35.htm
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 26 jan 2010 18:22

Dat is raar beton wat ze dan gebruikt hebben...

Radon is een gas dat voorkomt uit de aardkorst, het wordt niet gebruikt in cellenbeton of gasbeton. In de meeste gevallen wordt, om de gasvorming in de specie op te wekken, aluminiumpoeder gebruikt. In een reactie met het water en andere stoffen als de kalk, worden gasbellen gevormd.

Radon is een edelgas en bind zich dus aan bijna geen enkel ander materiaal. De enige bekende binding is met chloor. Er bestaat dus geen connectie met het gebruik van gasbeton - welke naam mogelijk voor de verwarring zorgde. Wat wel waar is, is dat Radon in veel steensoorten voorkomt, maar in een normaal, enigszins geventileerd huis, verdwijnt de Radon snel in de lucht. Desondanks komt het veel in huizen voor, waarmee het het leeuwendeel van onze blootstelling aan straling vormt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radon_%28element%29
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”

- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Steve » 27 jan 2010 07:34

Ik had het ook over betongas aka radon niet over gasbeton :wink:
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Mr.X » 27 jan 2010 15:34

Ik vind dit hele HIV verhaal wel een beetje raar eigenlijk maar degenen die mensen hebben zien doodgaan in hun omgeving aan AIDS weten dat ze eigenlijk niet aan AIDS doodgaan maar aan ziektes die door het lage immuunsysteem vrij spel hebben of kanker door ...

Dus ergens zit er wel een kern in
Mr.X
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Bink » 27 jan 2010 23:36

En condoom én gezond eten helpen, denk ik. Het is een en...en...verhaal en zeker geen of...of...verhaal.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 28 jan 2010 15:35

Steve schreef:Ik had het ook over betongas aka radon niet over gasbeton :wink:

My bad. :)
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”

- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Keer terug naar Gay Forum - Algemeen